Статьи

4 ознаки того, що новий рік варто почати з пошуку нової роботи

Схуднути, кинути палити, купити абонемент у спортивний зал (та скористатись ним більше 5 разів) – мимоволі в грудні ми вже починаємо складати в голові перелік цілей, яких хочемо досягнути наступного року.

Команда hh.ua | grc розповідає, за якими ознаками можна зрозуміти, що у свій To Do план на 2020 рік варто внести пошук нової роботи.

Професійне вигорання – синдром, який за визначенням Міжнародної класифікації хвороб (МКХ) виникає внаслідок перманентного стресу на робочому місці. Це означає, що воно не виникає за один день, а радше є наслідком тривалих процесів і накопичення незадоволеності. Основні симптоми такого синдрому – відчуття втоми та підвищення дратівливості, байдужість та апатія до своїх обов’язків і роботи загалом, безпідставне відчуття професійної неспроможності та невпевненості, часті головні болі, безсоння.

Що ж призводить до вигорання?

Серед головних причин: високий рівень багатозадачності і постійне хвилювання з приводу неможливості встигнути виконати все, відсутність зацікавлення та задоволення від роботи, незадоволення рівнем фінансової винагороди, низький рівень мотивації.

Розберемось докладніше з причинами професійного вигорання:

  1. Як показують опитування, більшість респондентів пов’язують цей стан з відсутністю зацікавленості у своїй роботі, бажання приходити на роботу і вирішувати будь-які питання та завдання. Можливо, це трапилось тому, що ви розчарувались у професії чи сфері. А може, тому що «переросли» ваші завдання та потребуєте нових викликів.
  2. Велика завантаженість, відповідальність і, як наслідок, постійний стан нервового напруження часто призводять до емоційних розладів. До того ж вони «крадуть» ваш час на відпочинок, а це, своєю чергою, призводить ще й до фізичної перевтоми.
  3. Часто емоційне вигорання є результатом отримання низької заробітної плати. Чи то збільшились ваші витрати, чи то ви вважаєте, що стали виконувати більше роботи, чи дізнались, що ваш товариш зі схожим досвідом отримує зарплату вдвічі більше, чи ваша компанія була змушена «затягнути паски» та урізати бонуси та премії. Як би там не було, якщо зарплата не виглядає привабливо у ваших очах, навряд чи ви будете задоволені роботою.
  4. У вашому колективі не надто дружня атмосфера? Ви у зоні ризику. Адже погані стосунки на роботі негативно впливають не лише на продуктивність, а й на емоційний стан загалом.

Перед тим, як спалювати мости та шукати нову роботу, варто спробувати змінити ситуацію на поточному місці. Насамперед, через те, що проблема може бути в тому, як ви організовуєте робочий процес. І зі зміною місця ситуація не зміниться.

Отже, що зробити, якщо відчуваєте, що вас «накриває»?

Розмежуйте роботу та особисте життя. Не варто працювати у вихідні, ввечері та відповідати на листи під час відпустки. Так, бувають форс-мажори й аврали. Проте вони мають бути винятком, а не правилом. Це стосується й особистих справ: намагайтесь не вирішувати їх у робочий час.

Навчіться говорити «ні». Як говориться в анекдоті, більше за всіх у колгоспі пахав кінь, проте головою він так і не став. Не треба звалювати на себе всі завдання та братись за всі проекти. Керівник має супер-відповідальне завдання, з яким зможете впоратись тільки ви? Чудово, але ви візьметесь за це після виконання вже запланованих завдань. Колежанка йде у відпустку і просить вас провести замість неї важливий захід? Ви, звичайно, дуже хочете, щоб вона побувала на морі, але на цей час у вас уже призначено багато зустрічей, тому ви не зможете їй допомогти. А взагалі, делегувати завдання і повноваження — непогана практика. Колеги навчаться чогось нового, а у вас з’явиться трохи більше часу.

Час від часу влаштовуйте інформаційний детокс. Навіть якщо ви слідуєте першому правилу та не займаєтесь робочими завданнями в неробочий час, ви, скоріш за все, левову частку часу проводите у соціальних мережах та месенджерах. А це – купа інформації, яка вас переслідує. І не завжди потрібної інформації. Тому, як мінімум, обмежте години, в які ви гортаєте стрічку новин у Facebook. А бажано – взагалі влаштовувати media-free дні.

Відпочиваючи – відпочивайте. У всіх нас, окрім робочих, є купа інших завдань: домашніх, сімейних тощо. Але ви маєте знаходити час саме на відпочинок. Для когось це подорожі та прогулянки, для когось – посиденьки з друзями, а для когось – заняття спортом. Знайдіть те, що живить силами саме вас. І не забувайте, що must-have для всіх – повноцінний сон не менше восьми годин на добу.

Індивідуалізуйте свій графік. Сучасні роботодавці, хоча здебільшого і тяжіють до традиційної форми зайнятості з 9 до 18 по 5 днів на тиждень, все ж таки на перше місце ставлять продуктивність співробітників. Якщо ви зможете довести, що від вас буде більше користі не з самого ранку, а у другій половині дня, вам можуть піти назустріч. Та й сучасні технології дозволяють не ходити в офіс «як усі» і при цьому вирішувати багато питань: за допомогою робочої пошти, соцмереж і месенджерів. Якщо ж офісний графік зовсім не для вас, — можна спробувати піти у фриланс або знайти віддалену роботу.

Якщо ви впевнені, що вигоріли на конкретній роботі, – звільняйтесь. А перед цим – оновіть резюме (або створіть його) та підпишіться на вакансії!

Вакансии дня

Комментарии