Статьи

Як запобігти вигоранню працівників?

Кожна робота може бути стресовою по-своєму. Але велике навантаження, трудоголізм, відсутність винагороди, нерозуміння в колективі та проблеми особистого характеру – все це може вмить переповнити чашу терпіння навіть супергероя. У вигорання рідко буває одна причина. Це зазвичай є результатом поєднання декількох проблем.

І хоча вигорання стає все більш поширеним явищем, для компаній буде грубою помилкою приймати це за норму і не знаходити способи боротьби з ним. Адже слідом за вигоранням йде погіршення фізичного і психологічного здоров'я співробітника, хронічне виснаження, зниження залученості та продуктивності і, як наслідок, плинність кадрів.

Як розпізнати «перші ластівки» цього зловісного симптому й які методи боротьби вжити, розповідають експерти hh.ua | grc.

Як визначити вигорання?

Найважливішим показником вигорання є зміна поведінки співробітників. Загальні симптоми містять:

  • збільшення кількості прогулів або запізнень
  • зниження продуктивності або якості роботи навіть у колишніх суперзірок
  • зміни в особистості, такі як розчарування або нестримана поведінка
  • песимізм та апатія у раніше життєрадісного ініціативного працівника

Якщо ви помітите такі симптоми, поговоріть зі своїм співробітником, дізнайтеся, що насправді відбувається. Багато з цих симптомів також можуть бути ознаками медичної або особистої проблеми, що поширюється і на робочий час. Тому перш ніж робити які-небудь дії, важливо розуміти причину змін.

Вигорання, як і будь-яку недугу, краще не лікувати, а вчасно їй запобігти. Зробити це можна, дотримуючись наступних кроків.

Що важливо зробити керівництву компанії:

Зрозуміти реальні навантаження співробітників. Адже саме необґрунтовані робочі навантаження становлять понад третину основних причин вигорання. Часто керівництво не знає, які саме завдання виконує співробітник, з якими обсягами працює. Зрозуміти це можна за допомогою забезпечення співробітників відповідними цифровими інструментами щодо фіксації обов'язків і кількості завдань. Також важливо періодично переглядати обсяги доручень, проводити бесіди з безпосередніми виконавцями про їхню продуктивність.

Запропонувати гнучку і віддалену роботу. Більшість українських компаній продовжують працювати в режимі п'ятиденки з безпосередньою присутністю персоналу в офісі з 9 до 18. Жорсткі рамки і відсутність гнучкості негативно позначаються на співробітниках. Чому в еру науково-технічного прогресу людям не дати змогу хоч іноді працювати віддалено? Навіщо деяким співробітникам перебувати по три години в дорозі щодня, добираючись до офісу і з нього, коли в цей час вони можуть спокійно працювати з дому? Точно так само, якщо хтось більш продуктивний вранці, чому він не може почати о 7 ранку і закінчити о 3 годині дня?

Гнучкий робочий час і віддалена робота – це прості, але життєво важливі інструменти, що дозволяють співробітникам працювати так, як їм зручно.

Забезпечити сприятливими умовами праці та комфортною обстановкою. Рівень шуму, освітлення, температура повітря, офісні меблі, зона для відпочинку – все це здатне впливати на фізичний стан організму. Коли в офісі існують комфортні умови, а в наявності є все необхідне для роботи і 10-хвилинних перерв на відпочинок, робота не так втомлює, є відчуття домашнього затишку і спокою.

Висловлювати вдячність. Перегляньте свою структуру оплати, щоб переконатися, що ваша заробітна плата конкурентоспроможна з ринком. Адекватна компенсація не запобігає вигоранню, але недостатня заробітна плата може означати, що працівники відчувають дисбаланс між винагородами за роботу та її стресами.

Не забувайте і про нематеріальні нагороди. Хваліть і підбадьорюйте співробітників. Усвідомлення особистої цінності дуже важливо для зростання і подолання вигорання.

Що важливо робити співробітникові самому для себе:

Бувають ситуації, коли навіть у компаніях з хорошими умовами співробітники доводять самі себе до емоційного виснаження. Щоб уникнути професійного вигорання на роботі, кожному з нас варто берегти себе для себе ж майбутнього.

  1. Дозуйте трудове навантаження. Людському організму необхідний регулярний відпочинок. Якщо постійно працювати 24 на 7, незабаром організм дасть знати про свою втому: часті нездужання, безсоння, відчуття нервозності і занепокоєння. І це тільки квіточки. А там до інфарктів та інсультів можна за кілька місяців дійти.
  2. Плануйте справи, розставляйте пріоритети і адекватно оцінюйте дедлайни. Намагаючись же зробити все й одразу або обійняти неосяжне, ви фактично якісно не зможете виконати жодне з поставлених завдань.
  3. Домовтеся з керівництвом, що один день на тиждень плануєте працювати віддалено. За умови, що будете на зв'язку і всі дедлайни збережете. Не бійтеся заявляти про свої бажання і потреби. Мудрий керівник завжди зрозуміє і підтримає цінного співробітника.
  4. Обов'язково, хоча б раз на тиждень, записуйте свої досягнення. Вони, звісно ж, є. Варто тільки гарненько подумати. Навіть найнезначніші перемоги здатні підвищити самооцінку і поліпшити настрій.
  5. Періодично змінюйте черговість виконання щоденних звичних справ. Намагайтеся урізноманітнити види діяльності, щоб не загрузнути в рутині.
  6. Визнавайте помилки й отримуйте з них користь. Не зациклюйтеся на невдачах. Шукайте нові шляхи до вирішення завдань, запитуйте думку колег, радьтеся з ними.
  7. Спілкуйтеся з колегами, підтримуйте приятельські стосунки. Емоційна підтримка всередині колективу істотно знижує ймовірність професійного вигорання.
  8. При роботі зі складними клієнтами/колегами пам'ятайте, що все це тимчасово. Зберігайте спокій. Якщо будете реагувати емоційно, весь негатив перейде на вас.
  9. Зростайте у всіх напрямках. Удосконалюйте професійні навички, відвідуючи нові курси або конференції. Розвивайте хобі. Цікавтеся життям друзів. Відкривайте нові заняття всією сім'єю.
  10. Відпочинок має бути невід'ємною частиною розпорядку дня. Знаходьте час між робочими завданнями і виходьте частіше на вулицю. У вихідні проводьте більше часу на природі, медитуйте, читайте книги, займайтеся спортом. У відпустці відпочивайте повноцінно. Жодних робочих питань: ані дзвінків, ані листів, ані смс.
Вакансии дня

Комментарии